DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Konuşma ve Sunma Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
SB 230
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirecek temel unsurları ve ipuçlarını öğrenmeleri ve dersin sonunda etkili sunum ve poster hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkili konuşma tekniklerini açıklayabilir
  • Etkili sunum tekniklerini açıklayabilir
  • Beden dili, mimik ve jestlerin sunum yapmadaki etkisini açıklayabilir
  • Değişik konularda poster sunumu hazırlayabilir
  • Değişik konularda power-point sunumu hazırlayabilir
Ders Tanımı Bu ders, etkili konuşma ve sunma teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulamaları içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 -Dersin Tanımı ve Dersten Beklentiler -Neden Etkili Konuşmalıyız? -Neden Etkili Sunmalıyız? - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
2 Etkili İletişim Teknikleri - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
3 Beden Dili, Mimik ve Jestler - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
4 Farklı Kültürlerde Beden Dili - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
5 Konuşma Sanatı ve Konuşmacı Özellikleri - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
6 Etkili Konuşma Teknikleri - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
7 Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Örnekleri : Bireysel Sunumlar - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
8 Etkili Sunum Teknikleri - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
9 Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri CV Hazırlama Teknikleri - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
10 Bireysel Çalışma: Powerpoint Sunumu - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
11 Bireysel Çalışma: Powerpoint Sunumu - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
12 Poster Hazırlama Teknikleri Bildiri Hazırlama Rapor hazırlama teknikleri - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
13 Bireysel Çalışma: Poster Sunumu - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara
14 Bireysel Çalışma: Poster Sunumu
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

- Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189,  ISBN-ISSN: 975-7782-69-6.

- Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344, ISBN 978-625-7228-31-2.

Önerilen Okumalar/Materyaller

George W. Fotis  (1998). Kişisel etkinizi geliştirin: insan ilişkilerinde etkili olmak için gereken 9 temel özellik. İstanbul : Rota, ss: 1-122. ISBN-ISSN: 975-7805-86-6

Ker Dincer M (2012). İletişimin kalbi : sözsüz iletişim becerileri. Ankara : Nobel Akademik, ss: 1-409, ISBN-ISSN: 978-605-133-319-9.

-Flynn N., Flynn T. (2000). Writing effective e-mail. London : Kogan Page, ss: 1-128. ISBN-ISSN: 0-7494-3326-4.

-Donald H. Weiss. (1993) Etkili Özgeçmis Yazma Teknikleri. Rota Yayinlari ss: 1-67.  ISBN-13 : 975-780528-9.

-Donald H. Weiss. (1997) Görüşme teknikleri. İstanbul : Rota,. ss: 1-71. ISBN- ISSN: 975-780517-3.

- Tutar H. (2002) Mesleki yazışma teknikleri. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, ss:1- 231. ISBN-ISSN: 975-591-398-X. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
22
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

2

Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

3

Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder.

4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izler ve kendini geliştirme sorumluluğunu sürdürür.

 
X
5

Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

X
6

Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip ve hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak mesleki platformlarda yerini alır.

7

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

8

Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.

9

Araştırma sonuçlarının uygulanabilirliğini değerlendirebilir, hemşirelik uygulamalarında kullanabilir, yeni problem alanları belirleyebilir ve eleştirel düşünebilir.

10

Hemşirelik alanında verilerin toplanması, yorumlanması, girişimlerin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

11

Bir yabancı dili kullanarak hemşirelik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest